دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی شبکه های اجتماعی

دیجیتال مارکتینگ چیست و چگونه باعث رشد کسب و کار می شود؟

دیجیتال مارکتینگ، با استفاده از اینترنت، شما و محصولات‌تان را به مشتریان بالقوه معرفی می‌کند. دیجیتال مارکتینگ را می‌توان فرآیند جذب مخاطبان هدف از طریق فضای آنلاین دانست که در موفقیت یا شکست کسب‌و‌کارها تاثیر می‌گذارد.

اگر مشتریان بالقوه از شما و محصولات‌تان شناخت پیدا کنند، احتمال اینکه ازتان خرید کنند افزایش می‌یابد. مشتریان جدید درباره شما با دوستان و خانواده‌شان صحبت می‌کنند و محصولاتی که جدیدا عرضه کرده‌اید را به آنها معرفی خواهند کرد. بدین ترتیب، حجم فروش‌تان به تدریج افزایش خواهد یافت و افراد بیشتری درباره شما صحبت خواهند کرد.

استفاده بهینه از شبکه های اجتماعی و تاثیر آن در افزایش راندمان سایت

شبکه های اجتماعی روز به روز رشد کرده و امروزه تبدیل یکی از مکان های پر بازدید اینترنتی شده اند که در آن ها افراد در یک سطح به فعالیت می پردازند، این شبکه های اجتماعی از دید موتور های جستجو پنهان نمانده و از آن ها به عنوان معیاری برای رتبه بندی سایت ها استفاده می کنند.

بازاریابی شبکه های اجتماعی

بازاریابی شبکه های اجتماعی نیز یکی از کارامد ترین شیوه های بازاریابی اینترنتی می باشند که در آن ها بیشتر بر روی برند سازی تمرکز شده است، شما می توانید با حضور موثر در این شبکه های اجتماعی ، اقدام به برند سازی و و جلب اعتماد بازدید کنندگان کرده و با یک تصویر سازی ذهنی در میان کاربران اینترنتی، مشتریان خود را افزایش داده و اگر محصولی را از طریق طراحی سایت فروشگاهی به فروش می رسانید ، فروش خود را افزایش دهید.

معیار های تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو سایت

در ادامه به بررسی برخی از نکاتی می پردازیم که برای موتور های جستجو اهمیت داشته و از آن ها برای رتبه بندی سایت استفاده می کنند.

۱- محبوبیت در شبکه های اجتماعی

اخیرا محبوبیت در شبکه های اجتماعی اهمیت بیشتری برای موتور های جستجو پیدا کرده و آن را به یکی از مهمترین عوامل در تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو سایت تبدیل کرده اند. ولی موتور های جستجو چگونه می فهمند که یک پیج یا صفحه اختصاصی دارای محبوبیت در میان کاربران است؟ پاسخ به این سوال راحت نیست و هر شبکه اجتماعی باتوجه به استراتژی که دارد ، از یک سیاست جداگانه (هرچند شبیه) نسبت به سایر شبکه های اجتماعی استفاده می کنند.

۲- تعداد کاربران ، دنبال کننده ها و فالور ها

تعداد کاربران یکی از معیار هایی برای شناسایی میزان محبوبیت شبکه های اجتماعی می باشند ، هرچه تعداد دنبال کننده ها ، یا همان فالور های صفحه ی شما در شبکه های اجتماعی بیشتر باشد موتور های جستجو اهمیت بیشتری برای صفحه شما قائل خواهند شد.

۳- نظرات و کامنت ها و لایک ها

به کیفیت محتوای صفحه خود اهمیت دهید، سعی کنید کاربران را با محتوا و مقالاتی که در صفحه اختصاصی خود قرار می دهید ، کاربران را درگیر کرده و به چالش بکشانید، هرچه تعداد نظرات کاربران برای محتوای صفحات شما بیشتر باشد ، تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو سایت افزایش خواهد یافت.

۴- بروزرسانی محتوایی سایت، اشتراک گذاری و تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو سایت

بر اساس آمار کاربران تمایل زیادی به اشتراک گذاری مطالب و محتوای جذاب دارند. پس تا جای ممکن می توان از محتوا و مطالب جذاب (و مرتبط با موضوع فعالیتی خودتان) برای تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو سایت خود استفاده کرد.