یک خبر خوب برای کسانی که کسب و کار کوچک دارند و آن اینکه شبکه های اجتماعی در سالهای گذشته تبدیل به یک ابزار بسیار موثر و ارزان برای توسعه و معرفی کسب و کار های کوچک شده اند.
در گذشته کسب و کار های کوچک هیچ شانسی برای رقابت با شرکت های بزرگ با بودجه فراوان برای تبلیغات نداشتند و نمی توانستند بازار و جامعه هدف خود را بیابند. اما امروزه شما با راه اندازی یک بلاگ و استراتژی مناسب تولید محتوا و انتشار در شبکه های اجتماعی می توانید به صورت مستقیم با جامعه هدف و مشتریان خود ارتباط برقرار کنید.
مطالب بلاگ خود را به انتشار بگذارید
مطالب بلاگ خود را در شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک، توییتر، گوگل پلاس، آپارات، اینستاگرام و تلگرام به اشتراک بگذارید و در این پست ها به بلاگ خود لینک دهید. با این ترفند هم مطالب خود را به اشتراک گذاشته اید و هم ترافیک قابل ملاحظه ای را به سمت وب سایت خود ارجاع داده اید. از طرفی چون شبکه های اجتماعی معمولا رتبه های بسیار بالایی در گوگل و موتورهای جستجو دارند با این کار بک لینک های مناسبی ایجاد کرده اید. حتی به اشتراک گذاری در اینجا خاتمه پیدا نمی کند ممکن است بسته به کیفیت محتوای شما، پست های شما توسط بازدیدکنندگان مجدد منتشر شده و بازدید بیشتری دریافت کنید.
همچنین نظرات کاربران روی پست ها شما را از نیاز آنها باخبر ساخته و در ارائه هرچه بهتر خدمات یاری می کند.
برخی از مدیران فکر می کنند تنها داشتن یک کانال در شبکه های اجتماعی کفایت می کند در صورتی که برداشت اشتباهی است چرا که وقتی تنها به یک بستر شبکه اجتماعی کفایت می کنید هیچ اطمینانی وجود ندارد پست های شما همیشه در دسترس کاربران باشد. هر شبکه اجتماعی ممکن است یک روزی در کشور شما کم رنگ شده و یا مسدود شود مانند تلگرام. پس استفاده از سیستم بلاگ و انتشار مطالب بروی آن در زمان بندی منظم و مداوم و انتشار این مطالب به صورت پست های کوتاه در شبکه های اجتماعی بهترین گزینه است.
زیرا هم تسلط کامل بروی محتوای آن دارید و می توانید ضمن رعایت کلیه قواعد بهینه سازی سئو ، از تعداد کاراکترهای دلخواه، ویدئو، تصویر و … با دست باز در محتوای خود استفاده کنید و هم می توانید در شبکه های اجتماعی مختلف به شکل های مختلف آنها را به اشتراک بگذارید.
در صورتی که آن شبکه اجتماعی از بین برورد مطلب شما همچنان بروی بلاگ باقی ست و رتبه خود را حفظ می کند. در واقع شبکه های اجتماعی یک ابزار برای معرفی هستند و از این دیدگاه بسیار کارامد و مفید می باشند.
بنابراین لزوم داشتن وب سایت با نام دامین مناسب و یک بلاگ که می تواند بروی سایت اصلی پیاده شود و انتشار محتوای با کیفیت به صورت مداوم و منظم کاملا بارز است.
چرا یک بلاگ می تواند برند شما را بسازد
بلاگ شما می تواند با بروزرسانی مداوم و منظم، وب سایت شما را از لحاظ محتوا تغذیه کند و در دیده شدن و افزایش بازدید و ترافیک سایت و در نتیجه برندسازی تاثیر بسزایی داشته باشد.
فرض کنید مطالب وبلاگ در حکم آهنربایی هستند که کاربران را با کلمات کلیدی متناسب جذب می کنند و آنها را با سرویس ها و فعالیت های شما آشنا می کنند. بلاگ در واقع قلب تپنده کمپین های شبکه های اجتماعی شماست که محتوای باکیفیت و تازه را به آنها پمپ می کند.
برخی از دیگر مزیت های بلاگ و انتشار منظم محتوا برای برندسازی
- ایندکس شدن بهتر در گوگل و افزایش ورودی از گوگل
- بالارفتن رنک بلاگ در گوگل و نتایج جستجو در مقایسه با وب سایتهایی با محتوای ثابت
- افزایش ترافیک سایت و در نتیجه افزایش مشتریان و فروش
- افزایش اعتبار وب سایت هم در نزد مشتریان و هم موتورهای جستجو
- پست های کوتاه در شبکه های اجتماعی بسیار مفید است ولی کاربران تمایل دارند از کانالهایی بازدید کنند که پشت این محتوای ارزشمند خدمات و سرویس های کاملی را ارائه می کنند.
- استفاده از نظرات کاربران در بلاگ و پست های شما به شما کمک می کند در مورد نیاز های مشتریان خود ارزیابی بهتری داشته باشید و سرویس ها را متناسب با جامعه هدف خود ارائه دهید.
- ایجاد یک ارتباط دوجانبه و قوی با بازدیدکنندگانی که تبدیل به مشتری می شوند
بزرگترین برندهای جهان و ایران دارای بلاگ های بروز و قوی هستند برای نمونه بخش اعظمی از ترافیک دیچی کالا از طریق بلاگ، نقد و بررسی ها و محتوای بروز آن جدب می شود.
در صورتی که شما هم اکنون دارای وب سایتی هستید توصیه می شود حتما یک بلاگ به آن اضافه کنید و به صورت منظم و مداوم با رعایت زمان بندی انتشار و اصول بهینه سازی سئو محتوای آن را بروزرسانی کنید. این بلاگ می تواند در ادامه نام دامین باشد مانند https://iraweb.ir/blog مانند وبسایت ایراوب و هم می تواند به صورت ساب دامین به صورت blog.iraweb.ir پیاده شود.
در انتها یک فرمول کاملا کارامد را ارائه می کنیم که باعث فروش شما می شود
محتوای با کیفیت و بروز = ترافیک و بازدید بیشتر = مشتری و فروش بیشتر
این فرمولی است که برای تمام برندهای موفق جواب داده است