تبلیغات موبایلی مزایا و اهمیت آن در استراتژی بازاریابی کسب‌وکارها

4 اردیبهشت 1397 3 پرینت

اهمیت تبلیغات موبایلی در استراتژی بازاریابی کسب‌وکارها

تبلیغات و بازاریابی موبایلی در چند سال اخیر یکی از موثرترین روش های تبلیغات بوده و هست. پیاده سازی درست تبلیغات موبایلی باعث میشه سایر کمپین‌های بازاریابی و برندینگ شانس موفقیت بیشتری رو داشته باشن و همچنین بتوانید ارتباط قوی‌تر با مشتریان خود برقرار کنید، چیزی که تبلیغات سنتی هرگز قادر به انجام دادن آن نیست.

مزیت های تبلیغات موبایلی عبارتند از :

۱. تبلیغات موبایلی به خاطر دسترسی فوق العاده بالای مردم به موبایلی بیشترین بازخورد را دارد

جالبه بدانید ۸۰ درصد از کاربران اینترنت دارای گوشی هوشمند هستند و این آمار در حال افزایش است. بنابراین تبلیغات موبایلی در حال تبدیل شدن به بازار اصلی برای رسیدن به مصرف‌کنندگان است.

۲. تبلیغات موبایلی لحظه‌ای است

برخی محدودیت‌های مکانی و زمانی در هنگام ردگیری کاربرانی که از طریق دسکتاپ تبلیغات را مشاهده کرد‌ه‌اند وجود دارد. برای مثال نمی‌توان تبلیغات را بر پایه موقعیت مکانی خاص و جزیی ارایه داد. اما در سیستم تبلیغات موبایلی با تکیه بر اینکه کاربران دستگاه‌های موبایل خود را همیشه همراه دارند، این به سادگی امکان‌پذیر است.

با ردیابی کاربران بر روی دستگاه‌های موبایل، تبلیغ‌دهندگان می‌توانند در یک زمانبندی دقیق و قرارگیری کاربر در شعاع جغرافیایی تعیین شده، تبلیغات هدفمندی را ارسال و مشتریان را به سمت فروشگاه خود هدایت کنند و این یعنی افزایش فروش.

بنابراین نیازی به تبلیغات در سطح وسیع و پراکنده برای گروه‌های مختلف نخواهد بود و این یک خبر خوب برای کسب و کارهای نوپا است.

تبلیغات موبایلی

۳. تبلیغات به مخاطب واقعی می رسد

چطور می‌شود فهمید چه کسی واقعی است و چه کسی واقعا به محصولات شما علاقه دارد؟

کاربران در طول روز در دستگاه‌های مختلفی مشغول فعالیت هستند، اما تلفن‌ همراه امکاناتی را ارائه می‌دهد که کاربران در راستای علاقه‌مندی‌های خود آنها را شخصی سازی می‌کنند و به اصطلاح یک پروفایل می‌سازند و در شبکه های اجتماعی نیازها و علاقه مندی های آنها بیشتر مشخص می شود بنابراین درک بهتری از رفتار و علاقه‌مندی‌های کاربر وجود دارد.

دسترسی به مخاطب هدف و مشتریان ایده‌آل بر اساس اهداف کمپین از مزایای استفاده از تبلیغات موبایلی است.

روش های تبلیغات موبایل

  • تبلیغات بنری
  • تبلیغات ویدئویی
  • تبلیغات پیش‌نمایشی
  • تبلیغات پاپ آپ
  • استفاده از شبکه های اجتماعی
  •  و …

 

۴. تبلیغات موبایلی موجب صرفه‌جویی در وقت و پول می‌شود

همینطور که بیان شد تبلیغات موبایلی در ارتباط سازی با مخاطبان و اثربخشی بیشتر کمپین‌های تبلیغاتی نیز موثر است، اما مهمترین ویژگی آن دسترسی به کاربر هدف در مکان‌های مناسب است.

رسیدن به کاربران هدف در دستگاه‌های تایید شده، هزینه‌ رسیدن به هر مشتری را کاهش می‌دهد زیرا سرمایه‌گذاری در این نوع تبلیغات بر روی مشتریان واقعی انجام می‌شود که پتانسیل بیشتری برای خرید خواهند داشت. با هدف‌گیری این نوع کاربران و ایجاد تعامل با آنها، در وقت و هزینه شما صرفه‌جویی خواهد شد.